Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

A New Yorker írója Jonah Lehrer beismerte: Bob Dylan idézeteket plagizált a könyvében

Hírek | Miután a New Yorker írója, Jonah Lehrer beismerte, hogy Bob Dylan idézeteket használt fel sajátjaként az Imagine: Hogyan működik a kreativitás című könyvében, a Houghton Mifflin kiadó azonnal leállította a könyv értékesítését – adta hírül a The Hollywood Reporter. 
 
Jonah Lehrer beismertette a plágiumot a New York Times-nak tett nyilatkozatában.

„Három héttel ezelőtt kaptam egy emailt Michael Moynihan újságírótól, aki az új könyvemben található Bob Dylan idézetekről kérdezett. A kérdés arra vonatkozott, hogy ezek a pontatlan idézetek véletlenül kerültek-e a könyvbe vagy szándékosan alakítottam át őket, és használtam fel. Pánikba estem és azt válaszoltam Moynihan-nak, hogy archív interjú felvételekből származnak, amiket Dylan képviselői bocsájtottak a rendelkezésemre. Ez hazugság volt.”

Lehner bejelentette, hogy „A hazugságoknak vége” és lemondott a New Yorker-nél betöltött írói pozíciójáról.

A Houghton Mifflin kiadó a bejelentés után azonnal leállította a könyv terjesztését, mind a boltokban, mind elektronikus formában. Az Imagine idáig több mint 200.000 példányban kelt el.
Reactions

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések