Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Szeretlek, Bangkok – öt hónapos kalandozás regényben megörökítve

Interjú | Tíz sikeres regény után, Fejős Éva ezúttal nem fikciós művet írt, hanem egy különleges útinaplót, amely több hónapnyi thaiföldi tartózkodását örökíti meg. A Szeretlek, Bangkok egyszerre útikönyv, napló és élménybeszámoló. 
 
Fejős Éva új könyvét sokan az Ízek, imák, szerelmekhez hasonlítják, bár ebben a könyvben a szerelem nincs jelen, hiszen az írónő boldog párkapcsolatban van, noha párja nélkül utazott el. Az utazás egyfajta „szökés” volt az írónő számára, amelyről évek óta álmodott, végül öt hónapot töltött Bangkokban és Délkelet-Ázsiában. Persze a pihenés mellett Fejős Éva dolgozott is, itt írta ugyanis megelőző könyvét, a Karibi nyarat.

- Részben a könyvemet írtam itt, részben választ kerestem bizonyos kérdésekre és újságíróként egyre több olyan helyzettel találkoztam Thaiföldön, amelyek felkeltették a figyelmemet, és végül riportok születtek belőlük, csak éppen nem újságnak, hanem saját magamnak írtam. Az első ilyen anyag elkészítése, az egyik piacon szabászként dolgozó lányokkal való beszélgetés inspirált arra, hogy megírjam ezeket a találkozásaimat és mindazt, amit az ott élőktől tanultam. Végül rendhagyó „naplót” írtam, riportokkal és személyes szállal – mesélt arról Fejős Éva, miért döntött úgy, hogy útikönyvet ír. Annak ellenére azonban, hogy ez a kötet más típusú, mint a korábbiak voltak, Éva ugyanúgy élvezte az írását, mint például a Bangkok tranzitét, a Hotel Baliét vagy Hello, Londonét.

- Számomra fikciót írni egyszerre élvezet és szórakozás, csak úgy sodornak a történések, jó látnom, ahogy alakulgat a szereplőim jelleme, és mindig izgatottan várom, hogy mi fog történni a következő fejezetben. Persze nyilván van tudatosság a fikcióírásban is, de ott abszolút szabadon szárnyalhat a fantáziám, és ez rendkívül élvezetes. A Szeretlek, Bangkok írásánál az újságírót hagytam dolgozni, és mivel a riport az az újságírói műfaj, ami hozzám a legközelebb áll, és amit a leginkább szeretek, ezért ez sem okozott nehézséget. A Szeretlek, Bangkok személyes szálát is szeretem, a saját hangomon szólhatok arról, hogy hogyan éltem meg, hogyan láttam ott kint dolgokat, hogyan éltem meg találkozásokat, és mi történt a lelkemben az út során. Ezt a személyes részt is könnyű volt írnom, viszont amikor már kész lett a kézirat, ezzel voltam a legkritikusabb, és ezt engedtem el a legnehezebben. Alapvetően azonban mindkét műfaj közel áll hozzám és szeretem, de az igazi szerelem a fikció – mondta Éva, aki számára a Szeretlek, Bangkok rendhagyó kötet, legközelebb újra kitalált történetet olvashatnak tőle a rajongók, amelynek címe Térden állva jövök hozzá lesz.

És, hogy mi volt az, amit Fejős Éva megtanult Bangkokban az öt hónap alatt?

- Az életszemléletemben sok minden megváltozott. Észrevehetően nyugodtabb vagyok, bár sosem voltam ideges típus. Jobban különbséget tudok tenni a fontos és a kevésbé lényeges dolgok között. Régen is megtaláltam a pillanatban az örömöt, most kifejezetten megállítom, „lefényképezem” magamban a boldog pillanatokat. Bátrabb lettem, és azt hiszem, jobban merek döntéseket hozni. Megerősített ez a tél abban is, hogy az álmodozás nem haszontalan dolog, és újra és újra érdemes megnézni, hogy hol tart az ember a gyerekkori nagy álmaihoz képest. Valamint újra meggyőződtem arról is, hogy az élmények mennyivel fontosabbak a tárgyaknál, és hogy az igaz barátságok átívelhetnek több ezer kilométert.
Reactions